Filmthusiastic - blog pro filmové nadšence

Filmthusiastic - blog pro filmové nadšence

čtvrtek 3. března 2016

Premiéry 9. týdne

Ave, Caesar! (Hail, Caesar!, režie Ethan a Joel Coenovi)
Komedie odehrávající se v roce 1951 nahlíží prostřednictvím "žehliče problémů" z fiktivního filmového studia Capitol Pictures Eddieho (Josh Brolin) na každodenní problémy hollywoodských režisérů s filmovými hvězdami a natáčením vůbec. V době, kdy Hollywood chrlil westerny, spektákly s náročnými choreografiemi a monumentální historické velkofilmy, se ve "skutečném" světě řešila studená válka a druhá Rudá panika. Největší výzva čeká Eddieho, když je proslulý herec Baird Whitlock (George Clooney) uprostřed natáčení velkofilmu Ave, Caesar! unesen tajemnou organizací. V dalších rolích Scarlett Johansson, Channing Tatum, Ralph Fiennes, Frances McDormand nebo Tilda Swinton. Zní to dobře a bratři Coenovi bývají zárukou vysoké kvality. Jenže ouha, recenzenti si stěžují na nezáživné provedení. U mě se film bohužel nevyhne srovnání se skvělým Big Lebowskim, takže nutně vyjde jako poražený, tak špatné by to nicméně být nemuselo.
Míra natěšenosti: 75 %

Josh Brolin na premiéře filmu Ave, Caesar! na Berlinale. Od www.GlynLowe.com from Hamburg, Germany (Josh Brolin - Berlin Berlinale 66) [CC BY 2.0 (http://creativecommons.org/licenses/by/2.0)], prostřednictvím Wikimedia Commons

Polednice (režie Jiří Sádek)
Moderní variace na Erbenovu baladu zaujme na české poměry málo vídaným žánrem psychologicko-mysteriózního hororu a obsazením (Aňa Geislerová, Daniela Kolářová, ale také Zdeněk Mucha, mně známý jako herec z plzeňského Divadla J. K. Tyla). Pro mě je největší vadou na kráse, že scénář psal Michal Samir. Ten napsal a zároveň režíroval excentrické Hany (2014), které mě fascinovaly technickou stránkou i hereckými výkony, avšak naprosto mě znechutily právě scénářem.
Míra natěšenosti: 60 %

Rodinka Belierových (La famille Bélier, režie Eric Lartigau)
Učitel hudby (Eric Elmosnino, jenž před šesti lety ztvárnil Serge Gainsbourga ve stejnojmenném filmu) objeví u své žačky, teenagerky Pauly (velmi slibná Louane Emera), pěvecký talent a doporučí jí účast v soutěži Radio France. Háček je v tom, že Paula je dcerou neslyšících rodičů, kteří jsou takřka závislí na jejích překladech... Vypadá to na sympatickou komedii kombinující nekorektní humor s dojemnými emocemi, trochu ve stylu Nedotknutelných.
Míra natěšenosti: 65 %

Suburra (Suburra, režie Stefano Sollima)
Po seriálu Gomora (2014) se Sollima vrhl na adaptaci tematicky příbuzného románu Suburra. Měl možnost číst první korektury knihy a na filmové verzi začal pracovat ještě dřív, než román vyšel. Kolem plánované výstavby, která má pobřeží v Ostii proměnit v italské Las Vegas, se budou točit opravdu velké peníze. Projekt mají pomoci prosadit zkorumpovaný politik, zapletený s podsvětím, mafián známý jako Číslo 8, který je hlavou mocné rodiny ovládající území Ostie, a především Samuraj, nejobávanější představitel římského podsvětí a zástupce mafie z jihu. Dokonalý plán se ale začíná rozpadat kvůli lidem, kteří žijí na okraji těchto mocenských her. Příběh se odehrává v časovém úseku sedmi dní, během nichž se rozpoutá brutální válka... Podle traileru možná až moc "cool" drsné pojetí mafiánské látky.
Míra natěšenosti: 55 %

Zootropolis: Město zvířat (Zootopia, režie Byron Howard a Rich Moore)
V titulním městě vedle sebe žijí zvířata ze všech koutů světa. Optimistická strážnice Judy Hopkavá tu však zjišťuje, že být prvním králíkem v policejním sboru velkých a drsných zvířat není žádná legrace. A protože chce všem dokázat, že na to má, skočí po první příležitosti řešit náročný a záhadný případ, i když to znamená vzít do party upovídaného a všemi mastmi mazaného lišáka Nicka Wilda. Po delší době inteligentněji vyhlížející animák pro děti, u kterého by dospělí nemuseli obracet oči v sloup. Howard režíroval filmy Bolt - pes pro každý případ a Na vlásku 1 a 2, zatímco Moore má na kontě některé epizody Simpsonů a Futuramy i celovečerák Raubíř Ralf.
Míra natěšenosti: 55 %

čtvrtek 25. února 2016

Premiéry 8. týdne

Bohové Egypta (Gods of Egypt, režie Alex Proyas)
Nový film Alexe Proyase (Vrána, Já robot) zaujal kýčovitými postery, CGI à la Mumie a obsazením hlavních rolí "sexy chlapáky" Gerardem Butlerem (Set, ten zlý bůh) a Nikolajem Coster-Waldauem (Horus, ten hodný bůh). Už trailer pak vyjevil, že scénář z pera Sazama a Sharplesse (oba napsali Drákulu: Neznámou legendu a Posledního lovce čarodějnic) nebude zrovna nejchytřejší. Možná že jako oddychovka to nebude úplně marné.
Míra natěšenosti: 20 %

Brooklyn (Brooklyn, režie John Crowley)
Podle románu Colma Toibina natočil nepříliš známý irský režisér Crowley romantické drama odehrávající se v 50. letech 20. století, kdy se mladá dívka Ellis (Saoirse Ronan) stěhuje z irského zapadákova jménem Enniscorthy do newyorské čtvrti Brooklyn. A po čase vzhledem k událostem v rodině zase zpět. V Brooklynu si už našla lásku (Emory Cohen). Jenže doma jí do života vstoupí druhý muž (Domhnall Gleeson). Jak se rozhodne? Na můj vkus trochu unylý film, i když jistě s dobrými hereckými výkony.
Míra natěšenosti: 40 %

Saoirse Ronan v září 2015 v civilu, stále však ještě v "brooklynské" stylizaci. https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/cb/Saoirse_Ronan_September_2015.jpg

Chůvák (Der Nanny, režie Matthias Schweighöfer a Torsten Künstler)
Německá komedie, která se bude hodit na víkendové dopoledne v televizi. Otec dvou dětí Clemens je v jednom kole, neboť pracuje na změně územního plánu města. Právě kvůli tomuto plánu přichází o své bydlení Rolf, jenž se rozhodne Clemensovi za účelem sabotáže vetřít do rodiny. Stává se tak chůvákem jeho dětí, což ale nebude vůbec snadný job, jelikož ti zmetci se dosud zbavili všech svých chův...
Míra natěšenosti: 20 %

Řachanda (režie Marta Ferencová)
Infantilní humor v pohádkové taškařici slovenské režisérky tamních seriálů (Ordinácia v ružovej záhrade aj.). Hrají Jan Hrušínský, Denisa Pfauserová, Bolek a Vladimír Polívkové, David Novotný, Petr Čtvrtníček a další. Hodně odpudivá záležitost.
Míra natěšenosti: 5 %

pátek 19. února 2016

Premiéry 7. týdne

Ma Ma (Ma ma, režie Julio Medem)
Novinka španělského režiséra (Sex a Lucía, Chaotická Ana) stojí na hereckém výkonu Penélope Cruz v roli těhotné ženy s rakovinou prsu a s nezdolným optimismem. Můj šálek čaje to ovšem není, cítím zvláštní směs vyprázdněné almodóvarštiny a snahy o maximální patos s poselstvím.
Míra natěšenosti: 20 %

Robinson Crusoe: Na ostrově zvířatek (Robinson Crusoe, režie Vincent Kesteloot a Ben Stassen)
Slovy uživatele Vančura na ČSFD: "Klasický rutinérský animák, jakých se dnes točí mraky." A že jsem jich v poslední době napočítala opravdu dost. Ztroskotavší Robinson a na ostrově žijící hodná vs. zlá zvířátka zde obstarávají laciné vtípky a gagy pro menší děti. Aspoň že na první pohled tahle belgicko-francouzská taškařice vypadá relativně půvabně.
Míra natěšenosti: 10 %

Rodinný film (režie Olmo Omerzu)
Výchozí situace: rodiče (Karel Roden a Vanda Hybnerová) odjíždějí plavit se jachtou po oceánu, doma nechávají dospívající potomky (Jenovéfa Boková a Daniel Kadlec). Ti si doma trochu vyhodí z kopýtka, zatímco rodiče čeká ztroskotání. Jsem zvědavá, jak to celé bude držet pohromadě. Ambiciózní Rodinný film na české poměry každopádně je. Rodák z Lublaně Olmo Omerzu má kromě studentských filmů na kontě hodinovou Příliš mladou noc a krátkometrážní Pevnost.
Míra natěšenosti: 60 %

Saulův syn (Saul fia, režie Laszlo Nemes)
Jestliže je Ma Ma depresivní, Saulův syn je überdepresivní. Dějištěm je totiž Osvětim, kde za druhé světové nedobrovolně pobývá maďarský Žid Saul Auslander (Géza Röhrig), příslušník Sonderkommanda. Saul chce uprostřed mašinérie průmyslového vyvražďování důstojně pohřbít svého nevlastního syna. Film už získal ceny v Cannes a na Zlatých glóbech a kritici mu předpovídají i Oscara. Pro Nemese jde o první celovečerní počin.
Míra natěšenosti: 70 %

Maďarský režisér Lászlo Nemes. Lenke Szilágyi [CC BY-SA 3.0 (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0)], prostřednictvím Wikimedia Commons

The Boy (The Boy, režie William Brent Bell)
Vcelku obstojně vyhlížející horor o chůvě Gretě (Lauren Cohan), která dostane v odlehlé anglické vesnici na starosti chlapce jménem Brahms. Rodiče o něj pečují vzorně, a to je hoch po smrti - zemřel před lety při požáru, takže k opatrování dostává Greta jeho porcelánovou verzi a seznam pravidel, která nesmí porušit (tahle část nápadně připomíná Gremlins). Jenže Greta pravidla po odjezdu manželů (pochopitelně) poruší a ve starém rozlehlém domě ji čekají horké chvilky...
Míra natěšenosti: 50 %

Zoolander No. 2 (Zoolander No. 2, režie Ben Stiller)
Pro Stillera jako režiséra mám díky Tropické bouři slabost. Ale natočit dvojku Zoolandera po 15 letech se mi nezdá jako zas tak dobrý nápad. Také se obávám, že trailer vytasil většinu trumfů v podobě nejlepších vtipů, Benedicta Cumberbatche nebo Justina Biebera. Kromě staré (teď už doslova) gardy Stillera, Wilsona a Ferella se můžeme těšit z herců na Penélope Cruz a z celebrit kromě Biebera také např. na Kim Kardashian, Macaulaye Culkina nebo Lennyho Krawitze. Snaha o vtipnou kampaň tu byla, ale smůla, ve stejné době o přízeň diváctva bojoval poněkud dravější a více cool Deadpool, který nad Zoolanderem drtivě vítězí také v kinosálech.
Míra natěšenosti: 50 %

středa 17. února 2016

Recenze - Deadpool

Ryana Reynoldse jsem viděla v jediném filmu - v tom ještě relativně lepším ze dvou, kde ztvárnil komiksové hrdiny, tedy v X-Men Origins: Wolverine (2009). A koho že tam hrál? Žoldáka jménem Wade Wilson, kterého "ti zlí" transformují do podivné verze Deadpoola se zašitými ústy, čili připraveného o možnost hláškovat. Na onu horší komiksovou adaptaci, tedy Green Lantern (2011), Reynolds, resp. Deadpool ve svém novém filmu naráží a dělal si z ní srandu i během kampaně k Deadpoolovi. Nutno dodat, že kampaň byla originální, vtipná a dokázala vyvolat nadšení i v těch potenciálních divácích, kteří Deadpoola neznali. Fanoušci skutečně v hojném počtu vyrazili do kin (film vydělal za premiérový prodloužený víkend v USA bombastických 150 milionů dolarů), kde zjistili, že po dlouhých letech příprav vznikl do značné míry nekompromisní film, jaký si Deadpool zasloužil (sice s poměrně malým rozpočtem pod 60 milionů dolarů, ale zato "erkový"). 

Ryan Reynolds mluví o Deadpoolovi na loňském Comic Conu v San Diegu. Od Gage Skidmore from Peoria, AZ, United States of America (Ryan Reynolds) [CC BY-SA 2.0 (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.0)], prostřednictvím Wikimedia Commons

Hlavního "hrdinu" poznáváme ve chvíli, kdy už je Deadpoolem a jde po krku svému tvůrci, lotrovi Ajaxovi/Francisovi (Ed Skrein známý ze Hry o trůny a nového, nepovedeného Kurýra). Zpětně se pak dozvídáme, jak Wade Wilson žil dřív, jak potkal svou lásku, prostitutku Vanessu (Morena Baccarin, která dosud hrála spíš v různých televizních seriálech, například já ji viděla v Hvězdné bráně jako dceru Valy Mal Doran), a jak se to pak celé pokazilo. Wadeovi totiž byla diagnostikována rakovina s mizivou nadějí na vyléčení. Zoufalý Wade se rozhodne přijmout tajemnou nabídku na odstranění rakoviny a dokonce vylepšení svého těla, což se skutečně podaří, ovšem za cenu ne zrovna lichotivého vzhledu kůže. K Vanesse se Wade stydí vrátit, nicméně jelikož byl v minulosti členem speciálních jednotek a teď navíc získal superschopnost rychlého hojení, nakonec obléká rudočerný kostým a vyráží do akce...

Deadpool jako postava je neodolatelný. Vlastními slovy "super, ale rozhodně ne hrdina" chrlí jednu hlášku za druhou, stejně jako v komiksu se obrací na diváka, často vysloví to, nač divák zrovna myslí (kupříkladu že studio zřejmě nemělo peníze na víc X-Menů), a navíc dělá narážky na skutečné herce (mj. na Jackmana a ano, i na Reynoldse). V podstatě vše funguje na jedničku. Úvodní titulková scéna nemá chybu, romantika je silně okořeněná humorem a tudíž snesitelná, potěší i bláznivé cameo a potitulkový bonus. Vedlejší postavy (Wadeův rovněž hláškující kámoš a jeho svérázná spolubydlící) tedy působí podstatně živěji než lotři a superhrdinové, nicméně právě plochost obou X-Menů, mravokárce Colossuse a pubertální Negasonic Teenage Warhead, je vtipně tematizována a jejich přítomnost tak baví. Hudbu Nizozemce Junkie XL (Šílený Max: Zběsilá cesta nebo 300: Vzestup říše) jsem při prvním zhlédnutí nějak nestíhala docenit, spíš mě zaujaly ironicky využité starší skladby. I když schéma zrodu "hrdiny" a následné záchrany krásky v nouzi je ohrané, podařila se tvůrcům v čele s víceméně neznámým režisérem skutečně "jiná" a hlavně kvalitní komiksová adaptace. Doufejme, že se touto cestou vydají další. Deadpool ve mně vyvolal větší nadšení nežli Star Wars: Síla se probouzí i Šílený Max: Zběsilá cesta a už se začínám těšit na dvojku.

Verdikt: 95 %

Filmový koláč - Deadpool

čtvrtek 11. února 2016

Premiéry 6. týdne

Agenti Dementi (Mortadelo y Filemón contra Jimmy el Cachondo, režie Javier Fesser)
Španělský animák podle tamního oblíbeného komiksu. Mortadelo a Filemón jsou samozřejmě ti nejhorší agenti, jaké si T.I.A. (Tajná vládní agentura) mohla přát. A od toho se odvíjí vše ostatní. Humor je dosti obhroublý.
Míra natěšenosti: 10 %

Deadpool (Deadpool, režie Tim Miller)
Po dlouhých letech příprav a povedené kampani konečně přichází do kin programově "jiná" komiksová adaptace s omezenou přístupností, jejíž protagonista Wade Wilson se po experimentální léčbě svého rakovinou prolezlého těla mění ve vtipkujícího Deadpoola oblečeného do červeno-černého kostýmu skrývajícího léčbou znetvořenou kůži. V minulosti byl Wade členem speciálních jednotek, teď navíc získal superschopnost rychlého hojení, takže se z něj stává trochu netypický, avšak přece jen superhrdina. Ryan Reynolds, který zdá se za film dýchá a svou postavou žije, si napravuje komiksovou reputaci po Green Lantern (a ostatně i po X-Men Origins: Wolverine, kde mu tvůrci nedali příliš prostoru a až na konci ho nechali řádit se zašitými ústy, čímž ho připravili o to, co je na Deadpoolovi nejlepší). Trochu se bojím patosu romance s Wadeovou partnerkou v ohrožení (Morena Baccarin), režisér ani scénáristé se taky zatím neměli moc šanci předvést, ale stejně se těším velice, neboť v záplavě nadcházejících, poněkud přihloupě působících komiksových snímků Deadpool doslova září. Hlavního záporáka ztvárnil Ed Skrein. S loňským Šíleným Maxem film spojuje autor hudby, Nizozemec, který si říká Junkie XL.
Míra natěšenosti: 95 %

Natáčení Deadpoola ve Vancouveru, duben 2015. Od https://www.flickr.com/people/49347467@N05/ [CC BY-SA 2.0 (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.0)], prostřednictvím Wikimedia Commons

Decibely lásky (režie Miloslav Halík)
Klavírní virtuos, hudební skladatel, ale také majitel dostihových koní Miloslav Halík měl a má opravdu pozoruhodný život, během nějž ho náhody dovedly např. k práci na Amadeovi (kde učil herce hrát na hudební nástroje) nebo k roli veksláka ve filmu Bony a klid. A k psaní scénáře a režii Decibelů lásky, což měl být původně Discopříběh 3, se dostal... nu, soudě na základě ukázek a prvních ohlasů mohu napsat, že jako slepý k houslím. Příběh totiž vypadá jako velká slátanina, kde defilují různé postavy za doprovodu popové hudby. Pro nás Plzeňáky bude samozřejmě zajímavé sledovat známá místa, kde se film natáčel, ale to je asi tak vše. Hrají Rudolfové Hrušínští ml. a nejml., Lucie Vondráčková, Filip Cíl, Iva Janžurová, Roman Vojtek nebo fotbalista Pavel Horváth.
Míra natěšenosti: 5 %

Taxi Teherán (Taxi, režie Jafar Panahi)
Autorský film uznávaného íránského režiséra. Panahi tu sám hraje, resp. je taxikářem - film totiž natočil (během svého nuceného "domácího" vězení) tak, že do auta dal malou kameru a točil pasažéry. Výsledek má prý překvapivě velkou výpovědní hodnotu o současném Íránů, dle ukázek mu nechybí humor a byl oceněn Zlatým medvědem na Berlinale.
Míra natěšenosti: 70 %

Režisér Jafar Panahi. By Jafar_Panahi,_Cines_del_Sur_2007-1.jpg: Cines del Sur Granada Film Festival from Spainderivative work: César - This file was derived fromJafar Panahi, Cines del Sur 2007-1.jpg:, CC BY-SA 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=22392610

čtvrtek 4. února 2016

Premiéry 5. týdne

Dánská dívka (The Danish Girl, režie Tom Hooper)
Eddie Radmayne a Alicia Vikander jako manželský pár dánských malířů procházející krizí poté, co si muž uvědomí, že se cítí být ženou. A už proto, že se píší teprve 20. léta minulého století, nebude to mít během postupné proměny hlavní hrdin(k)a a samozřejmě ani jeho/jí manželka vůbec snadné. Film vychází ze životního příběhu v roce 1882 narozeného Dána Einara Wegenera, který zemřel coby "dánská dívka" Lili Elbe v roce 1931. Tom Hooper natočil v mých očích slušnou Královu řeč, ale taky Bídníky, které jsem dokoukala se sebezapřením (a to tam hrál Hugh Jackman).
Míra natěšenosti: 65 %

Lili Elbe na portrétu své manželky Gerdy Wegener. Informace o autorovi jsou uvedeny na stránce [CC BY 4.0 (http://creativecommons.org/licenses/by/4.0)], prostřednictvím Wikimedia Commons

Líza, liščí víla (Liza, a rókatündér, Károly Ujj Mészáros)
Opravdu hravých, až bláznivých, a přitom milých filmů chodí do kin málo. Tenhle je maďarské provenience a vypráví o zdravotní sestře Líze (Mónika Balsai), která se již dvanáctým rokem stará o Martu, vdovu po japonském velvyslanci. Hrdinčiným nejlepším přítelem je mrtvý (!) japonský popový zpěvák. Líza touží po lásce, jenže každý její nápadník záhy hyne při nějaké více či méně bizarní nehodě, což už začíná být podezřelé policejním orgánům. Líza dojde k přesvědčení, že se proměnila v liščí vílu, vražedného démona z japonských pohádek... Z recenze uživatele Damien na ČSFD: "Maďarská Amélie z Montmartru říznutá Wesem Andersonem." To by šlo.
Míra natěšenosti: 85 %

Mrzout (Mielensäpahoittaja, režie Dome Karukoski)
Starý finský samorost z venkova vržený do víru velkoměsta a hlavně lidských vztahů. Komedie podle knihy Tuomase Kyrö.
Míra natěšenosti: 60 %

Poklad (Comoara, režie Corneliu Porumboiu)
Rumunsko-francouzská "komorní komedie s jemně sarkastickým humorem a překvapivým koncem" působí ze všech "divnofilmů" tohoto týdne nejnormálněji. Costimu, ne zrovna bohatému otci od rodiny, navrhne jeho soused, aby mu za podíl pomohl najít poklad údajně ukrytý někde na venkovském pozemku jeho rodiny. Film získal ocenění v Cannes.
Míra natěšenosti: 55 %

Zde Harold (Her er Harold, režie Gunnar Vikene)
Norská komedie s o něco méně bláznivou zápletkou, zato snad ještě černohumornější než Líza, liščí víla. "Po čtyřiceti letech úspěšného podnikání v oblasti prodeje nábytku Haroldova firma zkrachuje, jelikož je v těsné blízkosti postaven obchodní dům IKEA. V aktu zoufalství a zlosti se Harold rozhodne odjet do Švédska a unést toho, kdo podle něj zapříčinil jeho bankrot - samotného zakladatele IKEA Ingvara Kamprada." Jak tohle dopadne? V hlavní roli Björn Grannath.
Míra natěšenosti: 65 %

13 hodin: Tajní vojáci z Benghází (13 Hours: The Secret Soldiers of Benghazi, režie Michael Bay)
Jméno režiséra mě zaskočilo, protože až na ty věčné exploze to podle traileru vůbec nevypadá na typickou lehkovážnou "bayovinu". A kromě Johna Krasinskiho tu nejsou žádné známé tváře. Snímek se vrací do nedávné historie, konkrétně do 11. září 2012, kdy islamisté zaútočili na americký konzulát v lybijském Benghází. Dialogy asi budou slabší, ale atmosféra by mohla být hodně slušná.
Míra natěšenosti: 55 %

Režisér Michael Bay. By Romina Espinosa at http://www.rominaespinosa.com - http://www.flickr.com/photos/rominaespinosa/2251488133/in/set-72157603238719252/, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=5755660

čtvrtek 28. ledna 2016

Premiéry 4. týdne

Alvin a Chipmunkové: Čiperná jízda (Alvin and the Chipmunks: The Road Chip, režie Walt Becker)
A jéje. Dorazila k nám už čtvrtá taškařice s člověkem Davem (Jason Lee) a otravnými veverkoidy, tentokrát se snažícími zabránit Daveovi, aby požádal svoji přítelkyni o ruku. Režisér Becker má za sebou filmy s všeříkajícími názvy (Supersvůdníci 2, Sexy párty, Divočáci a Starý páky), v chipmunkovské sérii je přitom nováčkem.
Míra natěšenosti: 5 %

Do posledního dechu (The Finest Hours, režie Craig Gillespie)
Název, spojení "hrdinský akční thriller" a námět vycházející ze skutečných dramatických událostí dávají tušit, že diváky čeká koňská dávka patosu. Novou Anglii zasáhla 18. února 1952 rozsáhlá bouře, při níž byl doslova rozpůlen ropný tanker mířící do Bostonu. Film se zaměřuje na zástupce hlavního strojníka Raye Syberta (Casey Affleck), který se ujímá pokusu o koordinovanou evakuaci nepříliš spolupracující posádky. Z pobřeží mezitím vyráží vstříc obrovským vlnám skromný záchranný člun se čtyři muži pod vedením kapitána Bernieho Webbera (Chris Pine).
Míra natěšenosti: 25 %

Druhá šance (En chance til, režie Susanne Bier)
Dánské emotivní drama z roku 2014 o detektivovi, jenž musí nést následky eticky sporného rozhodnutí. Andreas (Nikolaj Coster-Waldau aka Jaime Lannister) je s parťákem přivolán k domácí hádce feťáckého páru. Na místě najde jejich syna, plačícího kojence. Sám žije ve spokojeném manželství poznamenaném ovšem nedávnou ztrátou potomka... Scénář napsal Anders Thomas Jensen, který s režisérkou Bier spolupracoval již na řádce snímků (Otevřená srdce, Po svatbě, Lepší svět a Svatba mezi citróny) a sám točí a píše "divnofilmy" (naposledy O kuřatech a lidech).
Míra natěšenosti: 65 %

Od Gage Skidmore (Nikolaj Coster-Waldau) [CC BY-SA 2.0 (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.0)], prostřednictvím Wikimedia Commons

Padesát odstínů černé (Fifty Shades of Black, režie Michael Tiddes)
Padesát odstínů šedi si parodii jistě zaslouží. Aby parodie fungovala, nesmějí být ovšem vtipy tak trapné jako ty v ukázkách na Padesát odstínů černé. Hlavní mužskou roli dostal Marlon Wayans profláknutý z řady snímků nabitých pokleslým humorem (mj. Scary Movie 1-3, Pidihajzlík, Norbit, Děsnej dupák nebo Pár nenormálních aktivit 1 a 2, kteroužto dvojici točil právě Michael Tiddes). V jedné z vedlejších úloh se vyjímá Jane "doktorka Quinnová" Seymour.
Míra natěšenosti: 10 %

Poldův švagr (Ride Along 2, režie Tim Story)
V kolekci filmů od Tima Storyho jsou ještě nejlepšími Fantastická čtyřka 1 a 2. Jinak zabředával spíš do bahýnka nablblé černošské komedie (Mysli jako on, pokračování Mysli taky jako chlap a posledně Jízda švárů). Možná to není podle českého překladu na první pohled patrné, ale Poldův švagr navazuje na Jízdu švárů, takže lze očekávat podobnou "kvalitku". Story asi je o chlup lepší režisér než výše zmíněný Tiddes, jeho novinka na mě však působí podobně odpudivě jako Padesát odstínů černé. V hlavních rolích Ice Cube a Kevin Hart - ten si zahrál mj. v sérii Scary Movies.
Míra natěšenosti: 10 %