Filmthusiastic - blog pro filmové nadšence

Filmthusiastic - blog pro filmové nadšence

čtvrtek 7. ledna 2016

Premiéry 1. týdne

Joy (Joy, režie David O. Russell)
Po Terapii láskou a Špinavém triku nám David O. Russell přináší další snímek s Jennifer Lawrence, Bradleym Cooperem a Robertem De Nirem. Film o ženě, které změnil život mop. Ano, mop - protože Joy Mangano v roce 1990 přišla s prototypem třásňového mopu s mechanickým ždímáním (a od té doby uvedla na trh ještě pár dalších vychytávek, které se přes teleshopping prodávají po statisících až milionech). Režisér a scénárista v jedné osobě se nás snaží přesvědčit, že příběh Joy je strašně zajímavý, a vidí v její snaze udržet pohromadě rozháranou rodinu a ještě prorazit velké drama doprovázené zásadními myšlenkami (které mi ale znějí spíš jako klišé). A i když jejího vtipem sršícího otce hraje jako vždy okouzlující Robert De Niro, pořád se mi to nějak nezdá dost ani na pořádnou komedii.
Míra natěšenosti: 40 %

Les sebevrahů (The Forest, režie Jason Zada)
Les Aokigahara na úpatí japonské hory Fuji je oblíbenou "finální destinací" sebevrahů. To je fakt, ze kterého vychází horor Les sebevrahů. Američanka Sara (Natalie Dormer) se v něm dozvídá, že její sestra Jess (samozřejmě dvojče, aby to bylo řádně hororové) v Aokigahaře zmizela. Sara se ji vydá zachránit, přičemž na místě ji doprovází nový známý, novinář Aiden (Taylor Kinney) - a oba pochopitelně přes varování místního průvodce ((ukijoši Ozawa) zůstávají na děsivém místě přes noc... Sice to bude psychologické, ale na mě zároveň stále ještě příliš "lekačkové" a názorné.
Míra natěšenosti: 35 %

Les Aokigahara působí hororově sám o sobě. "Aokigahara forest 04" by mtzn - 青木ヶ原樹海. Licensed under CC BY-SA 2.0 via Wikimedia Commons - https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Aokigahara_forest_04.jpg#/media/File:Aokigahara_forest_04.jpg

Osm hrozných (The Hateful Eight, režie Quentin Tarantino)
Tarantino poosmé, dosud nejwesternověji (vliv westernů byl kromě Nespoutaného Djanga nejvíc znát v Kill Billovi) a v extra širokoúhlém rozlišení (které si samozřejmě užijí jen někteří diváci v kinech především v USA, kde jsou na tenhle kdysi proslulý formát vybaveni a mají personál, který s ním umí pracovat). V hlavních rolích příběhu ze zasněženého Wyomingu sedmdesátých let 19. století uvidíme Samuela L. Jacksona, Jennifer Jason Leigh, Kurta Russella, Waltona Gogginse, Tima Rotha, Michaela Madsena, Bruce Derna a další. Hudbu složil sám velký Ennio Morricone. Trailer není až tak lákavý, ale na Tarantina se prostě nemůžu netěšit.
Míra natěšenosti: 90 %

Od DavidianSkitzou (Vlastní dílo) [CC BY-SA 4.0 (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0)], prostřednictvím Wikimedia Commons

Pan Bezchybný (Un homme ideál, režie Yann Gozlan)
Francouzský thriller o mladém wanna-be spisovateli (Pierre Niney proslavený titulní rolí ve snímku Yves Saint Laurent), jehož rukopisy odmítá jedno nakladatelství za druhým. Když mladík narazí na deník účastníka války v Alžíru, po krátkém zaváhání ho vydá pod svým jménem. Následuje velký úspěch, výstavní baba atp. Po několika letech se všichni začínají ptát, kdy už Mathieu dokončí další román. Ale to by nebyla největší nejpříjemnost - zdá se totiž, že někdo zná původ Mathieuova bestselleru...
Míra natěšenosti: 60 %

Sázka na nejistotu (The Big Short, režie Adam McKay)
Hvězdně obsazená "podfukařina" podle knižní přelohy Michaela Lewise (na základě jeho knih už byla natočena sportovní dramata Moneyball a Zrození šampióna). Příběh "čtyř outsiderů, kteří všechny vlky z Wall Street proměnili v obětní beránky". Čtveřice Američanů (Christian Bale, Ryan Gosling, Steve Carell a Brad Pitt) počítá s tím, že hypoteční bublina nevyhnutelně splaskne, a pomocí šikovných tahů se na úkor bank dokáže napakovat na finanční krizi. Humor v traileru mi místy připadá trochu násilný. Režisér McKay zatím přivedl na svět filmy, které mi jsou proti srsti (komedie s Willem Ferrellem Zprávař 1 a 2, Bratři z donucení nebo Benga v záloze).
Míra natěšenosti: 65 %

Zkáza krásou (režie Helena Třeštíková)
Jakási ilustrovaná zpověď Lídy Baarové přichází v pravou dobu, aby s ní mohl být konfrontován nadcházející Renčův spektákl. Zdá se však, že v rámci tvorby dokumentaristky Třeštíkové půjde o slabší kousek.
Míra natěšenosti: 50 %

Žádné komentáře:

Okomentovat