neděle 4. října 2015

Recenze - Krycí jméno U.N.C.L.E. (The Man from U.N.C.L.E.)

Režisér nových Sherlocků, RocknRolly či Podfu(c)ku Guy Ritchie se rozhodl do filmové podoby přetavit seriál The Man from U.N.C.L.E. vysílaný NBC v letech 1964 až 1968. Naštěstí se děj nepokusil přenést do současnosti. I tentokrát tedy černovlasý agent C.I.A. Napoleon Solo (Henry Cavill) a blonďatý agent KGB Ilja Kuryakin (Armie Hammer marně se snažící o věrohodný ruský přízvuk) bojují nejprve proti sobě navzájem, posléze v týmu proti zlu v časech studené války.

Robert Vaugh a David Callum v seriálu The Man from U.N.C.L.E. Od MGM-TV (eBay item photo front photo back) [Public domain], prostřednictvím Wikimedia Commons
Děj začíná v Berlíně, kde Napoleon kontaktuje Gaby (Alicia Vikander), dceru pohřešovaného vědce, jehož zřejmě unesla mezinárodní zločinecká organizace usilující o šíření jaderných zbraní, a tím destabilizaci křehkého světového míru. Čtvrtou nejzajímavější postavou ve filmu se po přemístění děje do Itálie stává Victoria (Elizabeth Debicki). Takový Hugh Grant je tu do počtu a možná se s ním počítá spíš pro další díl(y).

Agenti jsou fešní a jejich špičkování většinou navýsost zábavné, krásky jsou... inu krásné - a nebezpečné, stylizace à la "zlatá šedesátá" funguje bezvadně, o notnou dávku atmosféry se přitom stará hudební doprovod (obzvlášť půvabná je scéna pozoruhodně načasovaného soukromého "pikniku", při které si Napoleon naladí píseň Che Vuole Questa Musica Stasera). Kingsman: Tajná služba mělo větší drajv a scénář Ritchieho filmu mohl být propracovanější, nicméně se na všechny ty eskapády kouká příjemně a snímek drží dobře pohromadě. Závěr dává tušit, že si Ritchie nechává otevřené dveře pro pokračování, tak uvidíme, jestli to příště bude lepší nebo horší.

P.S.: Ne, že by to bylo podstatné, jen dodávám, že U.N.C.L.E. je zkratkou pro organizaci United Network Command for Law Enforcement.
P.P.S.: Ve filmu se měl mihnout David Beckham, snad jako ruský agent - já si ho tedy nevšimla.

Verdikt: 80 %